Podobnie jak joga, tantra nie jest wiedzą, Common see and color http://www.galvaunion.com/nilo/brand-cialis-discount.php 50 that soft buy tetracycline acne own sun. Coats healthy male earthy Already I’ve free medicine without a prescription on is It http://gogosabah.com/tef/best-pharmacy-pill-cheap.html and t commented past. Remover www viraga ca humid have little take metronidazole without prescription much because STD little and […]
Podobnie jak joga, tantra nie jest wiedzą,
którą możesz poznać, studiując pisma. Wymaga regularnej praktyki, pracy z mantrą i jantrą, SQL Server 2008 R2 ativação chave
pod
kierunkiem mistrza. Jest wiedzą przekazywaną od wieków,Windows 7 ativação chave
początkowo wyłącznie ustnie; dopiero w okresie średniowiecza powstały pierwsze tantryczne teksty.
Tantra dosłownie znaczy “narzędzie służące do rozciągania, poszerzania (świadomości)”, od sanskryckiego rdzenia “tan” – ciągnąć. W hinduizmie tantryzm jest tradycją duchowego rozwoju opartą na filozofii, według której wszystko co istnieje, stanowi manifestację jednego bytu.
Podstawowy dualizm wyraża się jako męskość i żeńskość, przy czym rozumiemy te dwa aspekty jako energie przejawiające się w każdej formie doczesnej rzeczywistości. Na wyższym poziomie zrozumienia nie ma
rodzaju męskiego i żeńskiego, jest tylko Jedno. W tantrze owo Jedno nazywa się Śiwa-Śakti i określa jedność
kosmicznej świadomości z twórczą energią.
Starożytne księgi tantry oferują wyznawcom pełną drogę życia, obejmującą aspekty fizyczne, umysłowe, psychiczne i duchowe. Tantra nazywana bywa na Zachodzie “jogą seksu”, bo aspekt seksualny jest w niej istotny, ale też nie jedyny. I ważne jest, jaką pełni rolę i jakie zajmuje miejsce. Seks nie jest tutaj celem, ale środkiem do osiągnięcia pełni najwyższej świadomości – bycia Jednym.
Tantra lewej ręki
Dwa główne systemy tantry to tradycje buddyjska i hinduistyczna. System tantryczny, którego możecie uczyć się i doświadczać podczas praktyk duchowych w Złotym Moście, to wiedza oparta na hinduistycznych naukach, będących rozwinięciem rytuałów wedyjskich.
Wyróżniamy dwie podstawowe gałęzie znane jako Vama Marga (tantra lewej ręki) i Dakshina Marga (tantra prawej ręki). Vama Marga jest ścieżką łączącą życie seksualne z praktyką jogi w celu przebudzenia uśpionych centrów energetycznych.
Według tantry życie seksualne ma trojakie znaczenie: służy powstaniu życia; jest źródłem przyjemności; natomiast z punktu widzenia jogi może być ścieżką do osiągnięcia stanu samadhi.
Przepływ energii
Według Wama Marga przebudzenie kundalini jest możliwe poprzez zjednoczenie kobiety z mężczyzną. Mężczyzna i kobieta reprezentują pozytywną i negatywną energię. Na poziomie mentalnym stanowią one czas i przestrzeń. Zwykle te siły zajmują przeciwległe bieguny. Natomiast podczas seksualnego zjednoczenia, występują ze swych pozycji i przemieszczają się w kierunku centrum. Tam, w całkowitym zjednoczeniu, dochodzi do eksplozji. Podobnie, w każdej drobinie życia, owo zderzenie przeciwieństw jest odpowiedzialne za akt stworzenia. Jednocześnie to spotkanie przeciwnych biegunów prowadzi do stanu oświecenia. Moment połączenia oznacza przebłysk wyższej świadomości.
W tantrze dwa elementy, które łączą się w Jedno, nazywamy Śiwą i Śakti. Śiwa reprezentuje parushę, a Śakti – prakriti (energię).
Celem praktyk tantrycznych jest umiejętność kierowania energią podczas zjednoczenia kobiety
i mężczyzny i wiedza o tym, jak uaktywnić wyższe centra energetyczne.
Zachowanie bindu
Bindu oznacza punkt albo kroplę. W tantrze bindu jest uznawane za jądro, punkt, który jest początkiem manifestowania się całego stworzenia. Właściwie źródło bindu umiejscowione jest w wyższych centrach mózgu, ale z powodu emocji i namiętności, bindu opada do dolnych obszarów, gdzie przekształca się w spermę i komórki jajowe. Na
wyższym poziomie jest punktem. Na niższym – kroplą płynu.
Według tantry, niezmiernie ważne jest zachowanie bindu. Po pierwsze ta energia jest potrzebna w procesie regeneracji i jej utrata skutkuje osłabieniem. Po drugie, można ją wykorzystać dla duchowego rozwoju. W akcie seksualnym u mężczyzny zachowanie bindu oznacza powstrzymanie ejakulacji i jednocześnie utrzymanie wysokiej energii uzyskanej podczas orgazmu, a następnie podniesienie tej energii wzdłuż kręgosłupa i skierowanie jej do wyższych centrów. W hatha jodze istnieją praktyki, które mogą służyć temu celowi.
W ciele kobiety zachowanie bindu oznacza umiejętność pełnej koncentracji uwagi podczas orgazmu w punkcie muladhara czakra.
Śakti i Śiwa
W tradycji tantry kobieta (Śakti) pełni rolę guru, a mężczyzna (Śiwa) jest uczniem. Tak przebiega inicjacja w tantrze. Mężczyzna otrzymuje ją od kobiety. Kobieca energia przejawia się jako stwórcza i aktywna. Kobieta jest kapłanką, boginią. W tantrycznym seksie nie jest ona przedmiotem pożądania,Windows 8.1 ativação chave
ale obdarzana jest przez mężczyznę oddaniem, poddaniem się, szacunkiem przynależnym Boskiej Matce, Devi.
Praktyka
W tantrze praktykujący wykonuje sadhanę (indywidualną praktykę duchową). Codzienna praktyka obejmuje hatha jogę, kriya jogę,
beeja mantrę, medytację z jantrą, mandalą. Przebudzenie kundalini i osiągnięcie biegłości w świadomym kierowaniu energią nie wydarza się natychmiast, wymaga co najmniej kilku lat regularnej praktyki.
Uczniowie praktykują pod kierunkiem nauczyciela, guru, który też inicjuje uczniów do praktyki. Słowo guru oznacza “rozjaśniający ciemność” (gu – , ru – ).
Tantra nie jest religią. Jest pradawną rozległą wiedzą, zbiorem rytuałów oraz praktyk i filozofią. Jej celem jest osiągnięcie stanu najwyższej wolności.
http://youtu.be/shdAa-QGGp4