CUD
8 tygodniowy program redukcji stresu i technik relaksacyjnych
Ciało-Uważność-Działanie (CUD).kolejna edycja wiosna 2018r

Zapraszamy na 8 tygodniowy program redukcji stresu i technik relaksacyjnych CUD

Ciało – powrót do ciała, obecności, oddechu, zmysłów-(poprzez to do rzeczywistości takiej jaka jest)

Uważność –  mindfulness , świadomość, joga nidra.

Działanie – ćwiczenia redukujące stres –asany  oraz poprzez techniki ww przestajemy automatycznie reagować zaczynamy świadomie działać

opis kursu

Podczas kursu :

nauczysz się praktycznych narzędzi redukcji stresu i technik relaksacyjnych

pogłębisz jakość swojego życia, zdolność odczuwania radości, spontaniczności , samoakceptacji ,skuteczności działania,

zbudujesz odporność psychiczną na stres

Zbudujesz większa pewność siebie, optymizm, opanowanie

 

Dla kogo?

Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. Pozytywny stres motywuje nas do działania ale jeżeli utrzymuje się zbyt długo lub pojawia się zbyt często , może zaszkodzić. Dlatego też trzeba w porę uchwycić moment , kiedy stres zaczyna nam szkodzić.

 

Zwiastuny i objawy przewlekłego stresu to min  chroniczne zmęczenie , bezsenność, pogorszenie pamięci , brak apetytu lub napady głodu , drażliwość , napięciowe bóle głowy, bóle pleców, kołatanie serca, bóle brzucha, wzdęcia, zaparcia lub biegunki .(po wykluczeniu innych somatycznych powodów tych objawów)

Takich sygnałów nie wolno bagatelizować. Tym bardziej że na tym etapie możemy jeszcze pomóc sobie sami .

 

Nie czekajmy , aż stres zrobi w organizmie spustoszenie. Naukowcy przestrzegają że chroniczny stres odgrywa bardzo istotną rolę w powstawaniu i zaostrzeniu objawów chorób autoimmunologicznych takich jak Choroba Hashimoto, reumatoidalne zapalenie stawów, łuszczyca, cukrzyca typu I , wrzodziejące zapalenie jelita grubego . Obniża naszą odporność, prowadząc do częstych infekcji , zwiększa ryzyko raka piersi i nadciśnienia

 

Badania naukowe wykazują że w większości przypadków to czy ulegniemy stresowi czy nie zależy nie od samego stresora ale tego jak go postrzegamy. Jak postrzegamy siebie i świat i jak sobie z nim radzimy. To nasze schematy myślowe dyktują nam sposób postrzegania i wyjaśniania rzeczywistości , stoją za motywacją do robienia różnych rzeczy i dokonywania wyborów, odpowiadają  w znacznej mierze za poziom psychologicznego stresu, jaki doświadczamy.

Forma

Techniki budowania odporności na stres i siły psychicznej jakich nauczysz się podczas kursu obejmują min.

 

 

  • Mapowanie ciała-umysłu i technika dostrajania

 

  • Praca z oddechem

 

  • Nauka i praktykowanie uważności, umiejętności bycia tu i teraz, odprężenia i życzliwości wobec siebie

 

  • Budowanie elastyczności i wzmacnianie odporności, usuwanie napięć z ciała oraz gospodarowanie energią życiową  poprzez ćwiczenia jogi-asany  i pranayamę

 

  • Ćwiczenia głębokiej relaksacji i usuwania napięć i stresu z głębokiej nieświadomości –joga nidra

 

  • Prace ze wzorcami myślenia by wesprzeć zdrowienie  i dobre samopoczucie

 

 

Kurs obejmuje również wykłady , zapewniamy materiały do ćwiczeń

 

Kwalifikacja

spotkania odbywają się w środy w godz. 18.00-20.30 , raz w tygodniu przez 8 tygodni

 

Początek: 15.02.2016 r

Prowadzący
lek.med. Irena Nowak

specjalista drugiego stopnia w zakresie psychiatrii, certyfikowany psychoterapeuta Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (certyfikat nr 310), terapeuta jogą :ukończyła również kurs psychologii analitycznej prowadzony przez International Association for Analytical Psychology oraz II stopień szkolenia …

więcej...
Ceny i warunki płatności

cena całego kursu wynosi 660 zł

rezerwacją miejsca jest wpłata zadatku 100 zł ( bezzwrotny) na konto Złotego Mostu

Zapisy
prom dresses australia,christian louboutin uk,ralph lauren italia shop,louis vuitton outlet,michael kors outlet